Het nieuwe ‘ordinary’ in fashionland

Rethink the Ordinary, de nieuwe campagne van kledingmerk Vero Moda, moedigt vrouwen aan om zichzelf te zijn en hun eigen kledingstijl te kiezen. Onder wie het Braziliaanse transgendermodel Valentina Sampaio is het gezicht van de campagne en beaamt de campagne-waarden diversiteit, openheid en zelfacceptatie. Wat beschouwen we anno 2020 nog als ‘normaal’? Niets.

Rethink the ordinary

VERO MODA begint het AW20-seizoen met de lancering van de nieuwe campagne ‘Rethink the Ordinary’. Het belang van individuele expressie staat voorop en moedigt vrouwen aan om hun eigen stijl te ontwikkelen. Eerlijkheid is belangrijker dan ooit bij het laten zien van jezelf als individu. De norm om ‘gewoon’ te zijn is anno 2020 verleden tijd. In 2020 vieren we diversiteit, individualiteit, kracht en vrouwelijkheid in alle opzichten (net zoals in de Vivian Hoorn collectie van Hunkemöller). Authenticiteit is het nieuwe zwart. Het gaat erom dat je de ware ik aan de wereld laat zien en geaccepteerd wordt voor wie je als persoon bent. De campagne loopt van 15 juli tot en met 8 september.

Rethink the ordinary

Thea Moller Askholm, PR Responsible van VERO MODA, vertelt over de ‘Rethink the ordinary’ campagne: ‘’We geloven in sterke vrouwen. Niets is tegenwoordig meer ‘normaal’ en elke vrouw mag zich zelfverzekerd voelen om zichzelf te zijn. We zijn erg enthousiast over de lancering van de nieuwe campagne, geleid door krachtige en gepassioneerde vrouwen over individualiteit en acceptatie. We proberen met deze campagne anderen te inspireren om deze mind-set over te nemen.’’

De gezichten van de campagne zijn het Deense model Caroline Corinth en het Braziliaanse transgendermodel Valentina Sampaio. Beide modellen beamen de achterliggende gedachte van de campagne en laten zien dat diversiteit, openheid en zelfacceptatie centraal staan. Valentina, afkomstig uit een klein stadje in Noord-Brazilië, heeft internationale titels op haar naam staan zoals Vogue, ELLE en Vanity Fair. Het Deense model Caroline Corinth heeft gewerkt met onder meer Marie Claire, ELLE en Teen Vogue. Valentina Sampaio vindt open-minded zijn in plaats van veroordelend belangrijk, net zoals zelfliefde en de kracht en gevoeligheid van vrouwen. Caroline Corinth geniet in het moment en vindt dat vrouwelijkheid een energie is dat door elke vrouw mag worden geuit, ongeacht wie ze zijn.

The collectie

In de nieuwe AW20-collectie van Vero Moda staat veelzijdigheid centraal. We zien onder andere vrouwelijke details en statement items zoals grote pofmouwen en opgestikte zakken. Verder bestaat de collectie uit ruiten, denim en leer.

Leave a comment

Copyright © Stylemybrand